Monday, November 28, 2011

Balletje trappen

Pfff tussen alle drukte van een nieuwe baan, feestdagen en mijn zus d’r bruiloft heen (tevens mijn verklaring voor mijn afwezigheid) vang ik veel op van al de onrust in voetballand. Als ik mijn vriend (Ajacied in hart en nieren) mag quoten: ‘Het gaat niet goed met onze club; behalve de vele blessures, gaat nu ook de raad van commissarissen MINUS Johan Cruijff belachelijke keuzes maken, het merendeel van die gasten hebben de ballen verstand van voetbal....etc etc bla bla bla’
 
Dagelijks hoor ik dit commentaar door het huis galmen, waarop ik reageer met ja...uhu....vervelend, zonder me er meer in te verdiepen (sterker nog wil soms nog weleens de mute-knop indrukken waarbij ik weg snooze in mijn eigen wereld) Dat tot daar aan toe, maar dan zet je de tv aan of sla je een krant open en zit je weer oog en oog met meneer Cruijff. Het is een gebed zonder eind en ik vraag me af hoeveel Nederlanders zitten te wachten op deze overkill aan voetbal. Het is bijna nog groter nieuws dan de kredietcrisis of de onrust in het Midden Oosten...we hebben het over een potje voetbal in hemelsnaam. Het is alsof de hele wereld vergaat als Cruijff afscheid neemt van Ajax. Even heel zwart-wit, hoe belangrijk is dit op wereldniveau?
 
Ik weet zeker dat heel veel vrouwen het met mij eens zijn, dat dit een vreselijk opgeblazen toestand is. Dat terwijl mijn vriend nu onrustig op de bank zit, omdat vanavond een beslissing gaat vallen. Gespannen volgt hij Voetbal International, wat ik doorgaans een hilarisch programma vind om te kijken, maar nu ook alleen maar over deze poppenkast gaat. Daar waar ik normaal naast hem op de bank zit te lachen om die mannen die zich druk lopen te maken over clubs waar ik nog nooit van heb gehoord of hoe ze spelers belachelijk maken waarvan ik het bestaan nog niet eens wist. Normaal gesproken vermakelijk om te zien hoe die mannen zich opwinden om een potje voetbal, maar vanavond heb ik mijn joker ingezet.
 
Tuurlijk heb ik er als vrouw helemaal geen verstand van (dat geef ik toe en daar ben ik heel blij om), maar laten we ons bezig houden met belangrijke zaken!!

2 comments:

  1. Ohhh zusje,

    Wat weet jij het weer heerlijk te omschrijven. Ook ik heb me gisteravond lopen irriteren al dat hele gedoe rondom Ajax. En als "psv-fan" kan het me eigelijk ook geen ..... interesseren. Er zijn wel belangrijkere dingen waar ik me druk om kan maken (bv dat F13 van DBS geen kampioen is geworden) ;) kus suus

    ReplyDelete
  2. HAHAHAHAHAHAHAHAHA GEWELDIG MARIELLE

    je schrijft zooooooooo kei leuk en tja ik ben het ZEKER met je eens !!

    ik vraag me af of jij eerst even een kladje maakt voordat je schrijft of schud je zo'n verhaal zo uit je mouw?

    succes met alles ! (je moeder is ook druk in de weer heel grappig om te zien)

    ReplyDelete