Monday, October 17, 2011

Hatsjoe!

Ik heb de beurt overgegeven aan mijn vriend en nu ben ik de aanvoerder van vitamines en voldoende zorg. Al heel de dag ligt hij in een deken gecocoond op de bank. Met een pruillip vraagt hij om een kopje thee met citroen. Over het algemeen zorgen wij vrouwen graag en natuurlijk vertroetelen wij maar al te graag diegene van wie we houden. Heel lang heb ik niet begrepen waarom mijn moeder altijd voor een kopje thee of koffie moest zorgen, ik begreep al helemaal niet waarom mijn vader niet zijn eigen appeltje kon schillen. Maar dat begrijp ik steeds beter; wij vrouwen zorgen graag en mannen vinden het fijn om voor gezorgd te worden. Helemaal als ze ziek zijn, want dan hebben ze ons nog meer nodig dan normaal.
 
We krijgen geen gebruiksaanwijzing bij de man, hoe graag we dat ook zouden willen, maar één ding weten we allemaal. Als mannen ziek zijn, zijn het hele zielige vogeltjes! Zo zien ze eruit, zo gedragen ze zich want als een man ziek is vergaat de wereld! Kuchend, proestend en snotterend, laat hij je weten dat hij zich echt heel erg slecht voelt. Het is maar goed dat mannen geen kinderen hoeven te baren, want ik denk niet dat ze dat zouden overleven. Mannen zijn misschien sterker, maar vrouwen kunnen meer pijn verdragen, dat mag wel een feit zijn.
 
Of is het allemaal niet zo erg en vinden jullie gewoon onze aandacht zo fijn? Vinden jullie het gewoon lekker als we jullie instoppen, voeren met sinaasappeltjes en een extra aai over jullie bol geven. Want als dat het is weet ik zeker dat als jullie daar om vragen, wij vrouwen jullie met heel veel liefde extra vertroetelen. Als jullie na een dag werken thuis komen, helemaal kapot willen wij best meer doen dan alleen een schouderklopje geven. Want ook al riep ik vroeger nog zo hard tegen mijn moeder; ‘Pap kan ook best zelf dat appeltje schillen!!’...snap ik inmiddels wel waarom ze het doet. Namelijk dat wat ze mij toen ook al zei; ‘Wacht maar als jij de man vind van wie je zielsveel houdt....’ oftewel; voor je geliefde heb je alles over. Als hij graag iets wil, of dat nou een geschild appeltje is of alle zorg die hij nodig heeft als hij zich niet lekker voelt....je bent er voor hem zoals hij er ook voor jou zou zijn!
 
'...kom eraan lief!'

3 comments:

  1. Hallo lieverd

    Wat geweldig om te lezen dat je ontdekt hebt wat de liefde met je doet.Het is zo herkenbaar voor mij ,maar er zijn nog steeds vrouwen die roepen"dat moeten ze maar zelf doen ik ben niet gek" .Dit kan natuurlijk ook buitenkant zijn dat weet je niet, maar wij wieletjes vinden het fijn om te zorgen.Vooral voor je lief en daar is niets mis mee.En L... laat je maar lekker vertroetelen !!!!! Beterschap.

    Liefs mam

    ReplyDelete
  2. Hoi lief zusje,

    Wat een leuk herkenbaar verhaal. Ik denk dat dit voor best wel wat vrouwen geldt en zoals mama al zei zeker voor ons Wielletjes. Zorg maar goed voor je mannetje!!! Beterschap L.

    Groejes Suus

    ReplyDelete
  3. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

    Jij weet ALTIJD de goede snaar te raken

    HOE DOE JE HET TOCH ??????????

    maar het is gewoon zo

    beterschap met je zielepietje

    gr mc

    ReplyDelete