Tuesday, July 12, 2011

Koude douche!

Grrrrrijs en regenachtig, ik hoef niet te vertellen wat mijn locatie deze keer is. Geen 35 graden geschreven in een vrolijk zonnetje, maar de keiharde realiteit van een regenachtig Nederland. Hoe komt het toch dat als je terug komt van vakantie je meteen met je neus in de boter valt en dat bedoel ik niet in positieve zin. Nog geen drie dagen terug uit het zonovergoten Kusadasi en Nederland verkeert in een klimaat alsof het hartje herfst is. Zoals meerdere met zon verwende vakantiegangers zeiden ook wij tegen elkaar; ‘we nemen die zon gewoon mee’, maar jammer genoeg gebeurt dat helaas nooit.
 
Net zoals die eerste werkdag nooit meevalt en je eigenlijk nooit helemaal bent opgeladen voor weer een paar maanden fulltime werken (want ook al zeg ik dat wel, het voelt helemaal niet zo!!). Iedereen weet dat na een paar dagen werken het vakantiegevoel helemaal weg is. We zouden allemaal wel langer vakantie willen of vaker vakantie hebben. Of denken wij dat alleen maar en verliest daarmee de vakantie eigenlijk zijn charme. Net zoals miljonair zijn in mijn opzicht ook maar heel even leuk is. Wat is er nou leuk aan alles kunnen kopen, daar zit het geluk niet in!!
 
Zo gaat het gezegde; ‘Men kan alleen maar gelukkige momenten ervaren als men ongelukkige heeft gekend’. Niet dat werken mij ongelukkig maakt laat staan die regenbui. Het is gewoon een beetje dat heimwee gevoel naar vakantie, het gevoel van niets moet en alles mag. De wereld probleemloos lijkt en niets je in de weg staat voor heel veel plezier. Maar zodra je thuis je sleutel in het slot steekt, spat die prachtige luchtbel waar je twee weken inzat uit elkaar en is er alleen nog maar ruimte voor 200 onbeantwoorde mailtjes, een volle brievenbus en koffers vol met vuile was.
 
Ik klink neerslachtiger dan dat ik ben, maar moet even wennen aan een iets mindere inspirerende omgeving. Van een warm bad, onder een koude douche....van het 1001 nachten gevoel, naar de dagelijkse routine....van waterpijp, naar waterkoker.....ach je begrijpt wat ik bedoel!

2 comments:

  1. Ha ex vakantieganger

    Ja dat is weer even wennen in dit koude kikkerlandje,maar je kunt in ieder geval terug kijken op een geweldige vakantie,dus af en toe gewoon maar even wegzwijmelen.
    Nou negertje om je kleur een beetje bij te houden,neem je af en toe maar een zonnebankje.

    Liefs Mam

    ReplyDelete
  2. HAHAHA leuk geschreven ja en voor iedereen heel herkenbaar
    maar jij kan ook nog terug denken aan die leuke fotoshoot HELE MOOIE FOTO,S en daar kan niet iedereen aan terug denken maar ja we zijn ook niet allemaal een beauty

    tot volgende week mc

    ReplyDelete