Tuesday, September 6, 2011

Couture vs Casual Friday

Toen ik net begon aan de kunstacademie won ik kaartjes voor een fashionshow en zat daar praktisch front row en ik dacht toen dat als ik eenmaal designer zou zijn, mijn leven zou bestaan uit het bezoeken van de ene fashionshow na de ander. Helaas bleek dat niet helemaal zo te zijn!
 
De realiteit is namelijk; keihard werken vlak voor deadlines, doorbreken van creatieve blokkades en toch ook wat administratief werk afhandelen. Gelukkig beland je dan toch nog weleens per ongeluk bij een leuke designer show. Zo zat ik donderdag met mijn twee fashion vriendinnetjes front row bij Mart Visser. Weer een ander fashion vriendinnetje was namelijk model in zijn show.
 
Heel high fashion werden we ontvangen in de Nieuwe Kerk in Amsterdam met een glaasje Prosecco en een mooie, geglazuurde cupcake. Heel high fashion bedacht ik met mijn glaasje bubbels in mijn hand de geëxposeerde collectie bruidsjurken te kunnen bekijken. Daar ging natuurlijk een bewaker voor liggen, want hoe fashionable je ook denkt te zijn dat kan natuurlijk niet! Ik bedoel, ik kom niet eens de Topshop binnen met mijn Starbucks soy latte.
 
Terug op mijn stoel die voor die avond ‘Marielle van de Wiel’ was genoemd, kwam er een dame van de organisatie vragen of iemand de eerste rij wilde vullen (want een lege eerste rij is ook zo lullig met al die pers). Wij wisselden snel een blik uit en zaten binnen no time met onze high heels bungelend boven de catwalk. Ik snap niet waarom mensen niet vooraan willen zitten, het is geen cabaret waarbij jij ‘t doelwit kan zijn voor een slechte grap. Nee, je kunt zo dicht bij de couture zitten dat je het bijna kunt voelen!!
 
Het was een prachtige show met een leuke mix van familie van modellen, maar ook designers, outspoken fashion gays en mode guru’s, die niet te missen zijn tussen de ‘ordinairy people’. Een soms wat onrealistische opgemaakte wereld waar ik voor een avondje wel van kan genieten, maar de volgende dag is het gewoon weer casual friday op kantoor!

3 comments:

  1. Hallo lief

    Ben wat laat met mijn reactie ,maar geniet nog volop van jou verhalen.
    Ja hoor je hebt het weer voor elkaar, op de eerste rij met je neus er bovenop.
    De volgende dag dan ook nog eens op de voorpagina van de spits, moeder natuurlijk apentrots dus maar meteen drie spitsen meegenomen.

    Liefs mam

    ReplyDelete
  2. Lieve M'elle! Wat gaaf dat je hierover geblogged hebt ^_^ En ja, je (jullie) verdient het om front row te zitten, u rock girl!! Pak die kans en ga er voor :) mooi motto voor the next step up the ladder in fashion world. Ik blijf je volgen! Xx (aka 'het vriendinnetje dat model was')

    ReplyDelete
  3. jij schrijft ZOOOOO leuk
    en die bescheidenheid van je SIERT je enorm
    ik hoorde van je moeder dat je een nieuwe job hebt

    GEFELICITEERD !!!!!!!!

    GR MC

    ReplyDelete