Wednesday, January 19, 2011

Harlequin Bouquet-Vol.1

Veel mensen in mijn omgeving bekend en onbekend hebben al eens kennis gemaakt met mijn tik. Ik doe het onbewust en het is niet persoonlijk bedoelt, sterker nog het is een compliment als je mijn ‘slachtoffer’ bent. Mensen in het algemeen fascineren mij enorm, maar als je interessant genoeg bent staar ik je aan….opvallend en ongegeneerd lang! In de trein, bus, restaurant, winkel, bar, als ik je boeiend vind kijk ik je aan en op dat moment heb ik geen idee dat ik het doe. Vaak word ik door een vriendin wakker geschud of erger nog door de persoon zelf!!

Zo ook gisteravond in de Thalys van Parijs naar Amsterdam. Na wat pogingen te slapen en te stoppen met eten-uit-verveling had ik een nieuwe doelwit gevonden. Twee Amerikanen, man en vrouw, die zich wild aan het uitleven waren op hun iPad. Ik had een sneaky manier gevonden dit schouwspel te observeren door een licht weerkaatsing tegen een schuin stukje plafond. Ze speelde een spelletje wat schijnbaar voor nogal wat hilariteit zorgde, want het gelach werd steeds sterker. En buiten dat ik het leuk vind naar het gedrag van mensen te kijken, ben ik ook altijd nieuwsgierig naar de relatie tussen mensen. Collega’s, broer-zus, vrienden,familie, relatie, eerste date….en bij dit koppel voelde ik een vreemde spanning. Vrouwen hebben namelijk twee verschillende manieren van lachen, het super uitgelaten grenzeloos lachen met vriendinnen of het bescheiden giechelen om aantrekkelijk te worden bevonden door een man! Zij was een duidelijk voorbeeld van het laatste en giechelde er charmant op los.

Nu ga ik even mijn eigen Harlequin Bouquet reeks versie bedenken van dit stel; Ze zijn collega’s die samen voor zaken in Europa zijn. Een week op elkaar aangewezen en nagelang de tijd vordert lopen de spanningen op. Zij is single, maar wel degelijk op de hoogte van zijn status; getrouwd (voor ‘n jaartje of drie en geen kinderen) en mocht ze dat nog niet weten kon ze de ring aan zijn vinger zien blinken. Hij is erg gecharmeerd van zijn single collega en een gewillig slachtoffer van haar overduidelijke flirtgedrag. En laten we eerlijk zijn tuurlijk weet zij wel hoe de vork in de steel zit, maar goed dat hij getrouwd is, is niet haar probleem. Totdat hij haar, toen het na halte Schiphol in de trein wat rustiger begon te worden, heftig begon te zoenen. Ik en mijn collega stonden op om onze spullen te verzamelen voordat we bij CS zouden zijn en het stel stopte snel en keken betrapt op. AHA duidelijk gevalletje vreemdgaan!!

Na nog wat stiekem wilde zoensessies kwam dan toch het gesprek waar je niet omheen kunt; ‘It’s not fair even if you’re wife is out of town…..whisper,whisper….I just felt like kissing you…..whisper,whisper…….just a kiss…….angry face……didn’t want to hurt you!!’. En dit geheimzinnige gesprek werd afgesloten met een kus op haar hand. De hele spanning verdween en maakte plaats voor een hoop ongemakkelijkheid. Natuurlijk is hij zijn boekje te buiten gegaan, maar gelukkig kwam dit gesprek vrij snel na de eerste kus tot stand ipv in de hotelkamer wanneer ze echt over de streep zouden gaan. De blonde dame kroop duidelijk meteen in haar slachtoffer rol, terwijl zij net zo schuldig is als haar getrouwde collega! Helaas bereikte we CS en kon ik nog een laatste tafereel op de roltrap observeren;  Zij zonder bagage met haar armen provocerend over elkaar en de zonnestraal op haar gezicht van 15 minuten geleden was verandert in een donderwolk.  En hij die met de bagage drie trappen hoger stond en die vanaf nu waarschijnlijk de rest van hun zakentrip alleen nog maar haar rug zou mogen aanschouwen.

4 comments:

  1. Hoi zus,

    wat heerlijk om een spannend en zo herkenbaar verhaal te lezen. Er is niets leukers om mensen te kijken en daar je eigen verhaal bij te bedenken.

    Zo heb ik laatst een filmpje gezien van een oudere vrouw die alleen bij de chinees ging eten voor haar verjaardag. Tijdens het eten nam ze de andere gasten onder de loep en liet ze haar gedachten over hen de vrije loop. Aangezien ze vaste klant is en de mensen van het restaurant wisten dat ze jarig was, kreeg ze als toetje een hele taart. Haar reactie was dat ze dat toch niet in haar eentje op kon eten. Het gevolg was dat ze voorzichtig de andere gasten uitnodigde om de taart mee op te eten. Zo belandde ze met z'n allen aan tafel en raakte ze in gesprek. Daar bleek dat haar eerste indruk van die gasten helemaal niet klopte en dat ze met haar eigen 'bril'naar de mensen had gekeken.
    Terwijl zij daar met z'n alle aan tafel zaten komt er een jonge knul binnen en die aanschouwd het geheel. Zijn eerste indruk: Oma is jarig en de rest van het gezin moet 'gezellig' mee uiteten bij de chinees!!

    Leuk om te zien dat iedereen met een andere bril naar situaties kijkt, al zijn sommige situaties maar op 1 manier te bekijken.....

    ReplyDelete
  2. Hallo lief

    Nu schrijf ik een reactie, maar eigenlijk had pap beter kunnen reageren.Jij weet vast wel waarom,want het bovenste gedeelte van jou story zou je vader zo kunnen evenaren,heel herkenbaar.dus een echte dochter van je vader.Het is een superleuk verhaal,na een jaar zou je ze zo maar kunnen gaan bundelen,ik vind het geweldig.liefs mam

    ReplyDelete
  3. Haha,suus dat is een leuk verhaal....ik hoop niet dat die eenzame oma wordt;)

    En mam,kan pap ook zo staren dan? En maakt hij er dan vervolgens ook zijn eigen verhaal van...ben ik wel benieuwd naar. Dan heb ik echt de fantasie van mijn vader!!

    ReplyDelete
  4. Hey lief,

    Prachtig om zo je fantasie zo de loop te laten gaan, achter elk mens schuilt een verhaal.
    Zo is het ook zo prachtig om een paar uurtjes in de ontvangsthal van Schipol door te brengen, daar waar mens vol emotie wachten op hun familie of geliefde, soms nerveus, gespannen, sta ik wel bij de juiste gate,starend naar de schuifdeuren en dan die enorme ontlading als de juiste pesoon verschijnt..............
    Kortom leuk om je verhalen te volgen.

    Veel liefs
    Papa

    ReplyDelete