Monday, January 10, 2011

Spiegeltje, spiegeltje...

Dat wij vrouwen vreselijk ijdel zijn is alom bekend;massaal slepen we dagelijks een handtas vol met crèmepjes mee, delen met z’n drieën 1 cheesecake en verzinnen 101 redenen waarom we dat jasje ECHT moeten hebben. De plastische chirurg heeft een lijst opgesteld met de meest aangevraagde verbouwingen; de lippen van Scarlett Johansson, de haren van Taylor Swift en de neus van Natalie Portman. Lekker oppervlakkig denk ik dan, alsof dat deze ontevreden en ongelukkige dames echt geluk gaat brengen. Tuurlijk droom ik stiekem ook wel van Jennifer Lopez billen, maar dat wil niet zeggen dat ik morgen al in de wachtkamer zit voor implantaten. (Al ben ik eerlijk gezegd wel héél nieuwsgierig naar zo’n wachtkamer vol voor- en na-foto’s, boekjes met de perfecte billen, cup-maten en correcties op bestelling. En dan heb ik het nog niet eens over de type vrouwen en mannen die hoopvol in de wachtkamer zitten te wachten op hun nieuwe ‘geluk’)

Alles moet perfect zijn maar tegelijkertijd wringen we ons allemaal in killer-heels of juist comfi-Uggs waaruit onderzoek is gebleken dat deze het risico op voetschimmel verhogen!! We gaan daarbij maandelijks over ons toelaatbare budget heen om te kunnen shoppen,in plaats van onze verslaving te onderdrukken. Zonder te overdrijven, zijn wij gemiddeld acht maanden van ons leven aan het koopjes jagen en zijn dat vaak ook nog eens de meest slechtste aankopen, want “het-was-zo-goedkoop!!” We kopen met onze roze bril op regelmatig kleding in de verkeerde maten of die beroemde miskopen (want op de paspop was het heel leuk!!) die vervolgens dus in de kast verdwijnen met het prijskaartje er nog aan. Complex zijn wij vrouwen wel van tijd tot tijd,maar waar zijn die mannen wat betreft uiterlijk!!!

Ik denk dat mannen iets minder ijdel zijn en met stip op 1 de Nederlandse man, die over het algemeen voor lekker praktisch gaat en te krenterig is om teveel geld uit te geven aan nieuwe trends wat betreft fashion. Toch zijn er nog voldoende mannen die er wel iets om geven, maar het niet makkelijk zullen uiten totdat we hun badkamergedrag zien. Want waar wij overduidelijk uitblinkers zijn in ijdelheid gaat het bij de mannen vaak achter gesloten deur (niet dat wij dat niet doorhebben). En waar ligt de grens? Wanneer wordt de ijdelheid bij een man onaantrekkelijk? Naar mijn idee gaat de ongeschreven regel op; wanneer hij meer tijd voor de spiegel doorbrengt dan mij! Of nog erger als zijn scherp geëpileerde wenkbrauwen die van mij topt of mij gaat vertellen hoeveel calorieën dat chocolaatje heeft als ik op punt sta deze in mijn mond te stoppen!!

Ach, uiteindelijk zullen wij vrouwen hierin altijd van de man winnen, waarschijnlijk omdat we zelf heel kritisch zijn en ook nog aan de kritieken van de buitenwereld willen voldoen. Niemand wil zich het lelijke eendje voelen in de vijver en dat gaat op voor zowel de man als de vrouw. Het verschil zit hem in de prioriteiten die we stellen, mannen hebben nachtmerries over grijs haar en dromen van een sixpack! Vrouwen hebben nachtmerries over gebroken naaldhakken en dromen over de nieuwe Birkin-bag, Balenciaga-dresses, Gucci-shoes, het lichaam van Gisele Bündchen, het multitalent van........

5 comments:

  1. Hoi lief
    Wat ik mijzelf afvraag,is hoe krijg je het voor elkaar om met zoveel weetjes weer een geweldig verhaal te schrijven.Ik moet wel toegeven dat ik ook wel droom over een strakke huid, en wat betreft de J-Low billen nou die heb ik al volgens jou.Liefs mam

    ReplyDelete
  2. hahahaha... GEWELDIG, zo herkenbaar!
    Mijn lunchpauze bestond uit met-mijn-armen-vol-rondrennen door de H&M... hopende om mijn maandelijkse slechte bui op te vrolijken ;-p
    Volgende maand een update van wat er nog ongedragen in mijn kast ligt...
    En btw... mijn vorige vriendje gebruikte mijn mascara. Zou dat een teken zijn geweest...?!?

    ReplyDelete
  3. Hoi lieve zus,

    Wat een geweldig verhaal. Hoe krijg je het voor elkaar, ik droom van een talent zoals jij. Ik moet over 3 weken een artikel af hebben en ik weet werkelijk niet waar ik moet beginnen en dan lees ik dit. Geweldig.

    Kus Suus

    ReplyDelete
  4. Nee hier herken ik me helemaaaaal niet in;-)!
    haha....Nee ik moet het anders zeggen, wat een pakkend stukje tekst!! Maar als je zwanger bent, moet je voor je gevoel de helft van dit alles laten vallen als een baksteen al zou je liever anders willen! Maar door gebrek aan energie en niet de kans op spataderen nog meer te vergroten, moet ik die high heels toch ff laten... Straks weer achter de kinderwagen;-)
    En OOOO wat snak ik naar een kleurtje in mijn haar!!! Nog even doorbijten, alles voor t goede doel! Toch zullen vele vrouwen het ook niet met mij eens zijn, maar ik merk toch dat ik deze tijd lichtelijk zwicht voor t praktische, wie had dat ooit gedacht! Over een paar maanden ga ik dit stukje heeerlijk herlezen, voor de juiste boost:-) kus di

    ReplyDelete
  5. Thanks for the comments!!

    @ Mam; die J-Lo billen heb je idd al:)
    @ Tommy's Girl; Ben benieuwd naar die aankopen en hell yeah, that's a sign!!!
    @ Sis; zo lief...en wil je best helpen met dat artikel hoor
    @ Di; lekkere beauty behandeling als je bevallen bent en je voelt je weer helemaal de oude!!

    ReplyDelete