Monday, April 18, 2011

Blote Billen Parade

Sommige mensen voelen zich heerlijk en vrij zonder kleding ,zonder schaamte laten zij hun blote zelf aan de buitenwereld zien. Bij mij is dat het tegenovergestelde, ik voel me heerlijk en vrij met kleding aan, sterker nog het draagt deels bij aan wie ik ben.

Ik heb mezelf nooit gezien als preuts, maar elke keer als ik een sauna heb bezocht, kan me mezelf niet anders bestempelen. De meeste mensen die daar rondlopen zijn zo ontzettend comfortabel naakt! Of misschien ben ik gewoon zo bewust van mezelf? Als ik het zwembad uitkom of een trapje oploop bedenk ik me wel even wat het zicht van de persoon voor/achter me is. En geloof me, daar denkt de gemiddelde sauna bezoeker niet altijd aan. Ik heb heel wat nietsverhullende posities gezien, waarvan ik plaatsvervangende schaamte kreeg. Alsjeblieft mensen, neem deze sauna-etiquette goed in je op; let op hoe je zit (zeker niet wijdbeens) en hoe je ligt of belangrijker nog hoe je gaat liggen of omhoog komt.

Misschien moet ik het iets meer loslaten als ik volledig wil kunnen ontspannen en genieten van een saunabezoek, maar ik denk echt dat er grenzen zijn wat betreft loslaten! Bij mijn eerste sauna bezoek heb ik met verbazing zitten kijken naar een vrouw die haar lunch aan het nuttigen was....poedelnaakt.…op een ligbed…met aan elke zijde van het bed een been….en daar tussen in haar bord eten. Ik ben toch niet vreemd als ik dat merkwaardig of gewoonweg onsmakelijk vind!! Er staat niet voor niets dat je een badjas moet dragen als men eet. Dat jijzelf helemaal ok bent met je naakte lijf; prima! Maar dat wil niet zeggen dat je een ander een plezier doet met het uitzicht wat je creëert.

In die hele blote billen parade zie heel wat vormen en maten voorbij komen. Ik zal niet in detail treden (wat ik wel deed tijdens het avond-eten tot ergernis van mijn lieve vriendje (want ervoor praten tijden het eten vind ik schijnbaar geen probleem!!)), maar ik vind het dapper hoe sommige mensen hun blote lijf zonder enkel schaamrood op hun kaken kunnen tentoonstellen. En nou weet ik dat dit niet de bedoeling is van een sauna; zien en gezien worden, maar iedereen kijkt! Waar je dan voor moet uitkijken is; staren of niet eens staren maar net een seconde te lang met je ogen op één plek blijven hangen. Dat doe ik dus met regelmaat, onbewust weliswaar. Voor mij is een dagje sauna dan echt een training, want waar jij niet wil dat mensen naar jou staren, moet je dat dus ook niet zelf doen.

Aan het einde van de dag stap je uit de wondere wereld van naaktheid en is je brein zich waarschijnlijk al aan het voorbereiden op de geklede wereld en vraag je je gek genoeg af; 'Waarom zijn er in hemelsnaam mannen in dezelfde kleedkamer??'

4 comments:

  1. Hallo lieverd

    Laat pap nou altijd gedacht hebben dat het preutse niet bij jou hoorde, hij stond er versteld van dat die blote billen parade voor jou een grote drempel was.Eigenlijk moet je in de sauna alleen maar genieten,want het is ooh zo fijn.

    Liefs pap en mam

    ReplyDelete
  2. Lieve Mariëlle,

    Wat heb je het weer leuk verwoord hoe je het sauna gebeuren in kaart brengt.
    Ik zag het zo voor me en moest er soms echt bij lachen.
    Maar inderdaad,bloot is niet erg en ook niet vies,alleen hoe ga je er mee om.
    Ik vind dat je ook in kleding respect moet hebben en je houding in acht moet nemen zodat je geen aanstoot geeft.
    Als mensen zich weten te respecteren ten opzichte bij anderen is er niets mis mee en blijft het gewoon bij even kijken.
    Op het strand is topbles heel gewoon maar loop je zo op straat dan is het heel anders!!!
    Dus ook in de sauna,als men zich aan de regels houdt en men zich behoorlijk gedraagt neemt iedereen het voor lief en is er geen centje pijn
    Uiteindelijk als je daar naar toe gaat kun je bloot verwachten en is ieder gelijk aan de ander,toch er blijven altijd verschillen!!!!!!!

    ReplyDelete
  3. WAT EEN GILLER !!!!!
    ja echt HEEEEEL herkenbaar
    het is namelijk echt zo ik ben in de sauna ooit geschrokken van wat ik zag niet omdat het zo vreselijk was (eigenlijk wel trouwens)maar hoe die dame erbij lag ja met haar benen wijd en een perfecte (PLASTICH CHIRURGIE)vagina
    je kent die billen wel die je met carnaval kan kopen om OVER je broek aan te doen
    nou dit was zo,n blinkende gladde vagina hij leek echt nep
    maar vergis je niet want hij was echt ,maar ze was er ERG trots op dat was wel duidelijk

    je hebt weer een heel leuk vehaal geschreven susan BEDANKT !!!! MC

    ReplyDelete
  4. Hoi zusje,

    Een beetje een late reactie, want het is alweer tijd voor je volgende verhaal.
    Leuk om te lezen, dat ons dagje ontspannen, een dagje trainen is geworden voor jou. Het verwondert me wel een beetje dat jij daar zo mee bezig bent. Ik zie jou juist als iemand die zich op iedere plaats wel weet thuis te voelen. In de wondere wereld van naaktheid geldt dat minder voor jou. Na mate je vaker naar de sauna gaat, neemt dat gevoel wel af.

    Dikke kus,
    Suus

    ReplyDelete