Tuesday, May 10, 2011

Bonbonnetje!

Vroeger waren onze ideeën en interesse heel erg uiteenlopend, die van mijn zus en mij, maar één fantasie delen we al van jongs af aan. Trouwen in een schitterende witte jurk! Toen we als meisjes op de bank naar Sissi zaten te kijken, zwijmelde we helemaal van het zien van al die prachtige bonbonnetjes van jurken. In dat silhouet zouden wij , later als we groot waren, gaan trouwen! Een strak aangesnoerd bovenlijfje, een mega wijde rok, een sleep en een sluier (in onze fantasie kon dat ook nog weleens een kroontje zijn).

Vrijdag was het moment daar, mijn zus zou haar Sissi jurk mogen gaan uitzoeken. Daar waar wij als jonge meisjes van droomde en met onze barbiepoppen alvast een generale repetitie liepen, werd werkelijkheid! Met drie dames zo’n bruidsshop binnenkomen, is als drie kinderen in een snoepwinkel. Een snoepwinkel met hele dure snoepjes weliswaar, maar het is maar al te leuk ervan te mogen proeven vooral van de allerduurste snoepjes. We waren er natuurlijk voor mijn zus, maar laten we eerlijk zijn, iedere vrouw dwaalt met haar ogen langs al die borduursels en steentjes opzoek naar haar droomjurk. Ik dus ook en ik heb een leuke sneakpreview gehad. Eentje waarvan je spaarrekening niet blij wordt, want natuurlijk valt mijn oog op de allerduurste (hoe kan het ook anders).

Focus terug bij de aanstaande bruid, want wat ziet ze er prachtig uit. In de ene jurk nog mooier dan de andere. Deze jurken zijn magisch, iedere vrouw komt stralend de paskamer uit. Op elke verdieping van de bruidswinkel vind iedere vrouw haar geluk en hoor je ‘oooh’ en ‘aaah’ geluiden van moeders, schoonmoeders, zusjes of vriendinnen. Hier en daar wordt zelfs een traantje weggepinkt.

Na meerdere jurken gezien te hebben, wordt het tijd om echt kritisch te worden. Daarvoor wil ik als modeontwerpster al mijn kennis uit de kast trekken, zodat we zeker de juiste keuze maken, maar dat is totaal niet nodig. Iedereen kon zien welke het moest worden! De jurk waarmee ze de paskamer uit kwam lopen als de aller gelukkigste vrouw van de wereld. Wij als moeder en zus van de bruid zagen dat, maar ook de mensen om ons heen. Iedereen beaamde wat wij allang wisten, dit is ‘m!! Trek die fles met bubbels maar open, want we hebben iets te vieren; mijn zus gaat trouwen in de jurk van haar dromen!!

3 comments:

  1. Hoi Zusje,

    Wat was het een fantastische dag. Het was zo'n magisch moment. De avond van tevoren lag ik in bed en kon ik me niet voorstellen hoe het zou zijn om in zo'n jurk rond te lopen. Nog geen 12 uur later stonden we met een glas champagne in de hand te toosten op de mooiste jurk.
    Een maal thuis heb ik al zeker 10 keer mijn geheime mapje met foto's geopend. Hij is echt heel mooi en ik voel me ook een echt prinsesje. Alleen komt nu het moeilijkste van alles.......ik mag het aan niemand vertellen.

    Kus Suus

    ReplyDelete
  2. Hallo lief

    Wat kun jij het toch geweldig verwoorden,ik heb er weinig aan toe te voegen.ja wat was ze mooi,ik weet wel dat deze dag al genieten was.
    Voor mij samen met mijn dochters een geweldige moederdag.

    Liefs mam

    ReplyDelete
  3. snif snif tja ik ken je moeder een beetje
    maar het was heel leuk geweest hoorde ik en wel HEEL GOED geslaagd
    maar ik ga de foto,s ook zien hoor en wie weet brengt je moeder dat geheime mapje van je zus wel mee ??????????????

    gr mc

    ReplyDelete