Monday, June 20, 2011

Heerlijk huilend Holland

Heerlijk om even de ontwerperspen neer te kunnen leggen en te genieten van een, naar mijn mening, welverdiende vakantie. Mijn eerste vakantiedag werd ik veel te vroeg gewekt voor mijn biologische klok en een enorme regenbui. Heerlijk huilend Holland, laat ik me nog maar een keer omdraaien. Ideaal gezien zou ik, na een paar uur geslapen te hebben, gewekt worden door een zonnestraal die door mijn gordijnen zou glippen, maar helaas kon ik A; niet meer slapen en B; ging de rest van de dag het zonnetje niet meer schijnen.
 
En helaas de rest van de volgende 4 dagen ook niet!! Tot op zekere hoogte kan je je vermaken met een beetje poetsen, filmpjes kijken en een potje dammen, maar er komt een moment dat je lekker naar buiten wil en van je ZOMERvakantie wil genieten. Vandaag heb ik dus ook mijn hoogtepunt bereikt; ik heb genoeg van dat trieste weer, we gaan de regen inruilen voor de zon. Niet iedereen zit zo in elkaar, maar mijn batterij wordt pas echt goed opgeladen als ik wat gezonde UV op mijn bolletje krijg. Te vergelijken met zo’n leuke milieuvriendelijke lampion op zonne-energie; ik functioneer ook pas als ik wat zonlicht heb ontvangen. Geef me een portie zon en ik zal stralen!!
 
Dus vandaag heel snel een lastminute boeken voordat ik een paar zonnehemels aan mijn plafond bevestig, een kuub zand in mijn woonkamer stort en een levensgrote kartonnen palmboom in elkaar knutsel. Met z’n tweeën achter de computer de een na de andere zonnige bestemming voorbij scrollend, werd ik met de minuut vrolijker. Griekenland streepte we van ons lijstje, want nog even en daar is het potje op en dus viel ons oog op een stad in het buurland. Bestemming: Kusadasi! Even helemaal niets in een knus appartementen complex aan de kust. Zonnebaden, boekje lezen en om de paar dagen heerlijk de hammam in.
 
Maar daar kom je niet zomaar, want het leek wel of heel Nederland vandaag besloten had een lastminute te boeken, we zagen ons vakantie adres steeds duurder worden of minderen in hoeveelheid vakantiedagen. Gefrustreerd aan de telefoon, omdat ik in de wacht werd gezet door de reisorganisatie, kon ik de druk niet langer aan!! Op mijn fiets gesprongen, gedreven door het deprimerende weer ging ik steeds harder fietsen en zat hijgend in de stoel van het reisbureau. Bijna wanhopig vertelde ik mijn verhaal en vroeg of ze me kon helpen. Maar natuurlijk, wat getyp en getik in de computer, een telefoontje en vakantie Kusadasi stond zwart op wit op mijn reisbescheiden.
 
Een vreugdedansje en een grijns op mijn gezicht! Volgende week een blog met; ‘Het is hier fantastisch!!' En een getekend zonnetje met het aantal graden erin:)

2 comments:

  1. EEN HELE FIJNE VAKANTIE !!!!!!!!!!!

    gr mc

    ReplyDelete
  2. Hallo lief

    Nou ga er samen maar lekker van genieten,daar in het heerlijke Turkijen.

    p.s. stuur die lekkere warme goudgele bol ook even door naar "Heerlijk huilend Holland".

    Liefs mam

    ReplyDelete